כל עסק מוכרח למכור ולהרוויח.יותר מכך, המשך הקיום של העסק תלוי במידה רבה ביכולתו למכור יותר (כלומר: לצמוח). כאשר היקף הצמיחה נגזר מההצלחה של העסק להביא לקוחות חדשים (קרי: לגייס לקוחות) ולהמשיך למכור ללקוחות הקיימים לפחות באותו היקף (כלומר: לשמר, ולפצח לקוחות)
ושאלת המיליון היא כיצד עושים את זה.
נשמע פשוט? ממש לא!
ניתן היה להניח שכל עסק ידע למכור ולצמוח. אבל זה ממש לא המצב. ובכנס לעסקים שבו השתתפתי לאחרונה עלתה שוב ושוב השאלה איך עושים את זה?
הרבה מהמשתתפים אמרו כי אינם מצליחים להגיע ולגייס לקוחות חדשים, אינם מוכרים מספיק, אינם צומחים ואחרים, אינם מרוויחים והיו אף כאלה שאמרו כי הם מפסידים.
אז אני אתחיל בזה שאני יודעת.
אני יודעת כיצד להוביל עסקים לצמיחה, לפתור בעיות בדרך והכי חשוב להגדיל באופן משמעותי את הרווחים.
אני יועצת עסקית, בעלתIRT יעוץ עסקי. ואני מביאה ניסיון, השכלה, כישורים והרבה מאוד הצלחות.
הלקוחות שלי מגיעים לשורה התחתונה ובגדול!!!
(קרי צמיחה בולטת וגידול מאוד משמעותי ברווחים).
ולצורך העניין הנה מספר טיפים:
1. זהו את הענף הרלבנטי לפעילות שלכם.
2. ערכו מחקר לימדו, מפו ואפינו את הסביבה הרחבה בה הנכם פועלים. למשל מי המתחרים, מי הלקוחות, מה המוצרים הנמכרים? האם יש אילוצים שבמסגרתם פועל הענף.
3. זהו את קהל הלקוחות ואפינו אותו. ככל שרמת האפיון תגדל כך יקל עליכן אחר כך להגיע, לגיס ולמכור לו. באם מדובר בלקוחות עסקיים חשוב לזהות את מקבל ההחלטות הרלבנטי אליו רוצים להגיע
4. הכינו תוכנית עבודה הכוללת תקציב יעדי מכירה (אלו צריכים להיגזר מהישגים קיימים, נתונים ענפיים וכיו"ב) וצמתי בדיקה. התוכנית צריכה להיות גמישה כך שנוכל לשנות ולהתאים אותה בהתאם הישגים.
5. הכינו תוכניות עבודה אישיות בעבור הצוות . ובנו את כל הכלים הדרושים כולל מודלים, חוברות הדרכה וכיו"ב.
6. הכשירו והדריכו את הצוות. חשוב לדעת כי גם אם תעסיקו את איש המכירות המוכשר ביותר - ללא הכשרה והדרכה וללא מודל מכירה ותוכנית עבודה - היקף המכירות יהיה נמוך בהרבה מהצפוי.
7. שנו את תוכנית כנדרש. קיימו ישיבות צוות על בסיס קבוע, לצורך העניין, הכניסו את המסקנות והתוכנית למערכת והפיצו בין אנשי הצוות.
8. בהצלחה.
ושאלת המיליון היא כיצד עושים את זה.
נשמע פשוט? ממש לא!
ניתן היה להניח שכל עסק ידע למכור ולצמוח. אבל זה ממש לא המצב. ובכנס לעסקים שבו השתתפתי לאחרונה עלתה שוב ושוב השאלה איך עושים את זה?
הרבה מהמשתתפים אמרו כי אינם מצליחים להגיע ולגייס לקוחות חדשים, אינם מוכרים מספיק, אינם צומחים ואחרים, אינם מרוויחים והיו אף כאלה שאמרו כי הם מפסידים.
אז אני אתחיל בזה שאני יודעת.
אני יודעת כיצד להוביל עסקים לצמיחה, לפתור בעיות בדרך והכי חשוב להגדיל באופן משמעותי את הרווחים.
אני יועצת עסקית, בעלתIRT יעוץ עסקי. ואני מביאה ניסיון, השכלה, כישורים והרבה מאוד הצלחות.
הלקוחות שלי מגיעים לשורה התחתונה ובגדול!!!
(קרי צמיחה בולטת וגידול מאוד משמעותי ברווחים).
ולצורך העניין הנה מספר טיפים:
1. זהו את הענף הרלבנטי לפעילות שלכם.
2. ערכו מחקר לימדו, מפו ואפינו את הסביבה הרחבה בה הנכם פועלים. למשל מי המתחרים, מי הלקוחות, מה המוצרים הנמכרים? האם יש אילוצים שבמסגרתם פועל הענף.
3. זהו את קהל הלקוחות ואפינו אותו. ככל שרמת האפיון תגדל כך יקל עליכן אחר כך להגיע, לגיס ולמכור לו. באם מדובר בלקוחות עסקיים חשוב לזהות את מקבל ההחלטות הרלבנטי אליו רוצים להגיע
4. הכינו תוכנית עבודה הכוללת תקציב יעדי מכירה (אלו צריכים להיגזר מהישגים קיימים, נתונים ענפיים וכיו"ב) וצמתי בדיקה. התוכנית צריכה להיות גמישה כך שנוכל לשנות ולהתאים אותה בהתאם הישגים.
5. הכינו תוכניות עבודה אישיות בעבור הצוות . ובנו את כל הכלים הדרושים כולל מודלים, חוברות הדרכה וכיו"ב.
6. הכשירו והדריכו את הצוות. חשוב לדעת כי גם אם תעסיקו את איש המכירות המוכשר ביותר - ללא הכשרה והדרכה וללא מודל מכירה ותוכנית עבודה - היקף המכירות יהיה נמוך בהרבה מהצפוי.
7. שנו את תוכנית כנדרש. קיימו ישיבות צוות על בסיס קבוע, לצורך העניין, הכניסו את המסקנות והתוכנית למערכת והפיצו בין אנשי הצוות.
8. בהצלחה.
הכותבת היא יועצת עסקית,ובעלת תואר שני במנהל עסקים בשנת 2000 יסדה הכותבת את IRT יעוץ עסקי - חברה ליעוץ עסקי המתמחה בהובלת חברות ועסקים לצמיחה משמעותית, גידול ניכר במכירות וברווחים.
החברה מספקת 3 קווי שירותים:
1. יעוץ כולל לצמיהח משמעותית
3. יעוץ תחומי (כלכלה, מימון, ניהול וארגון, מכירות ושיווק) לשיפור וקידום הישגים וביצועים.
3. גיוס כספים.
אתר הבית:
http://www.itisrt.biz
החברה מספקת 3 קווי שירותים:
1. יעוץ כולל לצמיהח משמעותית
3. יעוץ תחומי (כלכלה, מימון, ניהול וארגון, מכירות ושיווק) לשיפור וקידום הישגים וביצועים.
3. גיוס כספים.
אתר הבית:
http://www.itisrt.biz